ОПОВО, 30. септембар 2025, – Разговарали смо са директорком Центра за социјални рад Опово, Магдаленом Арнолд Ђерић, која је свој пут започела као приправник и кроз године искуства напредовала до тренутне позиције. Њена посвећеност обликовала је њен приступ вођењу, а визија развоја центра оснажује тимски рад и сарадњу са другим институцијама. У овом интервјуу о њеним претходним искуствима, изазовима на новој позицији, као и плановима за будућност центра говорила је она.
1. Можете ли нам рећи како је претходно искуство на пословима водитеља случаја у Центру за социјални рад обликовало ваш приступ као директорке?
Прошла сам цео пут-од приправника и најлакших послова, до најсложенијих случајева. Да сте ме пре три-четири године питали да ли бих прихватила ову позицију, рекла бих да не, јер сам веровала да прво треба да изградим стручност и стекнем искуство.
2. Који су главни изазови са којима се суочавате на новој позицији и како планирате да их превазиђете?
Највећи изазов за мене јесте сама организација и руководство, јер је то одговорност која носи сасвим другачију динамику од стручног рада. Али оно што ми даје сигурност јесте то што заиста волим свој посао у Центру за социјални рад и што ми је одувек била жеља да радим овде. Отворена сам за савете, сарадњу и размену искустава.
3. Како бисте описали вашу визију за развој центра у наредном периоду?
Моја визија је Центар који зеједница види као сигурно и доступно место. Најважнији део је тимски рад , да заједно препознајемо потребе корисника и пружимо им најбољу подршку. Планирамо заједничке акције и пројекте у сарадњи са другим институцијама који би променили начин на који Центар посматра у заједници, да нас схвате као место помоћи и подршке, а не као казнену институцију. Имамо у плану неколико акција, детаље још разрађујемо али временом ћемо их представити и реализовати.
4. Каква је сарадња са другим институцијама и организацијама и да ли имате теки план да их унапредите?
Што се тиче сарадње са другим институцијама , сарадња је добра и функционална. Природа посла је таква да само заједнички можемо да радимо у најбољем интересу корисника Дешава се да дође до различитих мишљења , али се на крају све конструктивно реши.
5. Можете ли нам дати неки пример успешног пројекта, сарадње или иницијативе коју сте провели у неком претходном периоду?
Корисници нису само примаоци услуга, учествују у самом процесу и доношењу одлука. То радимо кроз саветодавне разговоре, процене, планове или већ шта је за конкретан случај од највеће важности. Оно што је најважније јесте да кроз уважавање, подршку, емпатију и професионализам салушамо странку и пружимо јој подршку, јасне информације и неопходну помоћ.
6. Како видите улогу Центра за социјални рад у будућности и које вредности ће бити кључне за његов успех?
Улога Центра за социјални рад у будућности треба да буде јасно дефинисана као подршка и помоћ заједници. Верујем да ће кључне вредности бити емпатија, отвореност и сарадња. Оснаживањем корисника и активним укључивањем заједнице, можемо створити одржив модел подршке који неће само решавати тренутне проблеме, већ ће и допринети дугорочном развоју. Наша мисија је да будемо ослонац свима који се суочавају са изазовима, и да заједно са њима градимо јачу и отпорнију заједницу.






